Den 27 september smäller det för MediaMarkt. För första gången på fem år öppnar kedjan då ett nytt varuhus, i Täby Centrum i Stockholm, vilket Market tidigare berättat om.
Nu berättar kedjan att det nya varuhuset kommer att ha stort fokus på omnikanal och e-handel. Bland annat ska alla säljare utrustas med surfplattor. Detta i syfte att “förbättra kundservicen och möjliggöra en tydlig koppling mellan varuhus och e-handel”.
"Ligger i linje med vår omnistrategi"
Tanken är förstås att säljarna enkelt ska kunna hjälpa kunden att beställa från e-handeln. En annan fördel menar företaget är att säljarna blir mer flexibla, och kan röra sig mellan varuhusets olika avdelningar utan att vara beroende av de stationära säljdiskarna.
- Jag är väldigt förväntansfull inför öppningen och att välkomna kunderna till vårt nya varuhus. Vi kommer att fokusera på kundservice, olika tilläggstjänster och naturligtvis vårt breda sortiment. Surfplattorna kommer att fungera som ett viktigt verktyg när vi guidar kunderna genom hela sortimentet, både det som finns på plats i varuhus och online. Det ligger helt i linje med vår omnikanalstrategi säger Fredric Söderberg, varuhuschef för MediaMarkt Täby Centrum.
Tog över Cubus gamla lokaler
Öppningen sker efter att MediaMarkt strax före sommaren tog över Cubus tidigare lokaler i just Täby Centrum. Efter en omfattande renovering har lokalerna nu gjorts om till en betydligt större butik. Klockan åtta på morgonen den 27 september slår butiken upp portarna och MediaMarkt utlovar diverse öppningserbjudanden, samt "aktiviteter för både barn och vuxna".