MEDS rekryterar tung duo: ”Det är helt sjukt”

"Utmanar en hel bransch".

Det mobila apoteket MEDS förstärker teamet med två tunga rekryteringar. ”Ett rejält styrkebesked att två så kompetenta och erfarna personer väljer att ansluta till MEDS”, säger Björn Thorngren, vd och medgrundare.

MEDS imponerande tillväxtresa fortsätter tuffa på. Nu presenterar det snabbväxande apoteket två nyrekryteringar till framträdande roller i bolaget.

Annons

Sofia Söderqvist ansluter i rollen som Chief Commercial Officer, CCO. Sofia får huvudansvar för försäljning och marknadsföring samt för att MEDS, tillsammans med strategiska partners och leverantörer, når utsatta mål. Hon kommer närmast från en framgångsrik omvandling av Adlibris i motsvarande roll och har en bred bakgrund från digitala och snabbväxande verksamheter. Sofia tillträder i oktober.

Jag är trogen kund till MEDS sedan länge. De utmanar en hel bransch med sin vision, sitt utmanarvarumärke och sitt tydliga kundfokus. Att få vara del av ett team som skakar om status quo är en dröm. 9 av 10 besöker fortfarande fysiska apotek. Det är helt sjukt. Uppdraget är tydligt – tillsammans ska vi bli hela Sveriges favoritapotek, säger Sofia Söderqvist.

Samtidigt blir Sener Özel ny lager- och logistikchef. Han kommer närmast från Coop Online där han ansvarat för deras största e-handelsterminal. Sener tillträder under september.

En nyckel till att nå vårt mål att bli hela Sveriges favoritapotek är att vi bygger den starkaste organisationen i branschen. När vi nu nått en helt ny nivå är det viktigt att få in inte bara engagemang, utan också tung ledarerfarenhet från mycket större verksamheter. De här rekryteringarna på ledande nivå kommer att ordentligt stärka MEDS förmåga, säger Björn Thorngren, vd och medgrundare.

Bolaget har under sommaren också investerat tungt i verksamheten med en helt ny e-handelsplattform.

Vi har samlat alla erfarenheter från våra första fyra år i vår nya plattform. Den har en mängd ny funktionalitet som kommer förbättra både för kunderna och oss internt. Målet har varit att skapa en så snabb och användarvänlig plattform som möjligt. Vi har fokuserat på att kraftigt öka skalbarheten så den klarar av mångdubbelt högre trafik. Och att börja om med helt ny kod utan ”teknikskuld” innebär att vi kan röra oss mycket snabbare framåt med ny utveckling, säger Björn Thorngren.

Annons