Miljardbolaget lanserar sitt första “flaggskeppsvarumärke” i Europa

Mer än 700 produkter.

Det amerikanska e-handelsföretaget Wayfair, som omsätter nära 80 miljarder kronor, gör nu en större satsning i Europa. Företaget, som säljer möbler, bedriver nätbutiker i USA och Kanada och i Europa har man specifika nätbutiker för Storbritannien och Tyskland.

Nu lanserar Wayfair något man kallar sitt första flaggskeppsvarumärke, med namnet Hykkon. Ett märke som riktas speciellt mot européer, om man får tro företaget själv.

Annons
Annons

Vi är mycket glada över att kunna lansera vårt första flaggskeppsvarumärke för Wayfair Europe. Kurerad, personlig design behöver inte vara dyr eller svår att hitta. Lanseringen av ett style-fokuserat märke som Hykkon är ett ytterligare steg mot vårt mål att leverera en enastående kundupplevelse när det kommer till produkter för hemmet, säger Martin Reiter, Head of Europe hos Wayfair.

Det nya varumärket Hykkon ska bestå av mer än 700 olika produkter för hemmet och de går att köpa från och med denna vecka på Wayfair.co.uk och Wayfair.de.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!