Möbeljätten expanderar offline – dubblar ytan: ”Stor potential”

"Ett spännande område".

Mio har under de senaste åren satsat allt mer på sina digitala kanaler. Bland annat med butiker anpassade för e-handel. Men med rötterna i den fysiska världen gör möbeljätten nu en rejäl butikssatsning i Nacka Forum.

LÄS ÄVEN: Mio storsatsar på e-handel i butik: ”Ständigt ökande tal”

Annons

Mio har funnits i Nacka Forum sedan drygt tre år tillbaka och nu meddelar kedjan att man expanderar med en förnyad butik med en dubblerad butiksyta.

Nacka är ett spännande område med stor potential framöver, och vår expansion matchar områdets tillväxt. Med en stor ökning av antalet invånare de senaste åren och planer för ytterligare bostäder framöver ser vi en stark efterfrågan på prisvärda möbler och inredning, säger Mios vd Björn Lindblad.

Fortsätter att investera

Med satsningen hoppas Mio kunna stärka sin position i Nacka och i Stockholm generellt. Den ökade butiksytan kommer också att göra det möjligt att visa upp en ännu större del av sortimentet för kunderna.

Vi fortsätter att investera i butiken och betonar vikten av kundmötet. Vi ser fram emot att bli en integrerad del av Nackas blomstrande samhälle och är glada över att erbjuda invånarna en ännu mer omfattande och inspirerande möbel- och inredningsupplevelse, säger Björn Lindblad.

Annons