Modehuset får ny vd: “Ytterligare digitalisering och fokus på B2C”

“En stark bas i Norden”.

Modemärket By Malene Birger får nu en ny vd. Den tidigare vd:n Morten Linnet meddelade i januari att han kommer att lämna bolaget, efter att ha styrt skutan i fem år.

Under min tid som vd för By Malene Birger har vi genomfört en stor omvandling av varumärket. By Malene Birger har en stark bas i Norden med fortsatt stor potential internationellt. Varumärket står nu inför en spännande resa mot ytterligare digitalisering och fokus på business-to-consumer. Jag är extremt stolt och glad att kunna skicka vidare stafettpinnen till en av By Malene Birgers interna talanger, säger Morten Linnet i ett pressmeddelande.

Annons

"En stor talang"

Modehuset internrekryterar alltså och det blir den nuvarande marknadschefen Ellen Dixdotter som kliver in i vd-rollen. Där hon alltså ska leda varumärket med ett ökat fokus på digitalisering och även internationell expansion.

LÄS ÄVEN: By Malene Birger rekryterar Shpresa Salihi som ny head of e-commerce

Ellen Dixdotter är en stor talang med mångårig erfarenhet inom modebranschen. Ellen har rätt erfarenhet och profil för att leda By Malene Birger genom en omfattande digitalisering med konsumentorienterad utveckling av verksamheten. Hon kommer även att ansvara för By Malene Birgers vidare internationella utveckling, säger Peter Thorsen, styrelseordförande för By Malene Birger.

Ellen Dixdotter har tidigare varit Brand Director för Hope samt marknadschef för Filippa K i Stockholm. Hon tillträder sin nya roll den 7 augusti.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!