My Perfect Day om Norge-inträdet: “Visionen är att bli störst i Norden”

"Högre nu än innan pandemin".

I maj kunde vi berätta att My Perfect Day vänt på skutan efter ett jobbigt första pandemiår. Grundaren Pauline Grindvall avslöjade då att man omsatt 21 miljoner kronor i fjol.

Så vi hämtade upp rejält mot pandemitappet 2020, berättade Grindvall.

Annons

Innan pandemin så var My perfect Day en riktig snabbväxare med i snitt 70 procent i tillväxt varje år.

LÄS ÄVEN: My Perfect Day vänder på skutan efter katastrofåret

Nu berättar bolaget om den stora Norge-satsningen, som faktiskt avslöjades först för Ehandel. Norge är dock bara första steget, planerna är nämligen större än så.

Min vision har alltid varit att bolaget ska bli störst i Norden inom sin nisch. Efterfrågan från de norska kunderna har funnits länge men med tanke på tillväxttakten vi haft i Sverige har vi valt att fokusera helt på den svenska marknaden fram tills nu, säger Pauline Grindvall.

My Perfect Day ingår i Aller Media sedan 2021 och Norden-fokuset ska finnas inom hela koncernen, speciellt bland e-handelsbolagen.

Med tanke på den positiva tillväxtresa My Perfect Day har haft i Sverige och likheterna mellan marknaderna finns mycket goda förutsättningar att lyckas i Norge. Vi vill fortsätta den nordiska expansionen både genom att växa våra befintliga e-handelsbolag och genom förvärv, säger Fredrik Blomqvist, ansvarig för e-handelssegmentet inom Aller Media.

E-handlaren är alltså tillbaka med tillväxt igen och enligt Pauline Grindvall så är trycket nu högre än innan pandemin.

Vi ser en riktig bröllopsboom i sommar och många uppskjutna fester som äntligen blir av. Efterfrågan på många av våra produkter är till och med högre nu än innan pandemin, säger hon.

Annons

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!