NA-KD bryter trenden – delar inte siffror efter Black Week

Lägger locket på.

Black Friday och Black Week brukar vara en viktig period för modeföretaget NA-KD. De senaste åren har företaget varit flitiga med att uppdatera hur deras försäljning har gått under shoppingperioden.

Och NA-KD brukar inte dra sig för att delge exakta siffror. Förra året fick vi till exempel veta att försäljningen hade nått upp i 95 miljoner kronor, bara under Black Friday. När trycket var som högst hade e-handlaren en order var femte sekund och på 24 timmar fick man in 1,7 miljoner besökare.

Annons

Vi är nöjda med Black Friday och hela veckan. Det har gått enligt plan, sade Jarno Vanhatapio, vd på NA-KD, till Ehandel då.

LÄS ÄVEN: NA-KD:s Black Friday-rekord - över 100 000 order

Det här året har dock försäljningssiffrorna från NA-KD lyst med sin frånvaro. Istället skickade e-handlaren ut med information om att företagets app i samband med Black Week hade kommit upp i en miljon nedladdningar. Ett mål man tidigare hade planerat att nå först vid årsskiftet.

Veckan innan Black Week lanserade NA-KD sin app på sex nya marknader; UK, USA, Belgien, Australien, Frankrike och Schweiz.

Trots att NA-KD-appen bara funnits på några marknader och endast i ett operativsystem så har vi på sex månader uppnått över 1 miljon nerladdningar. Den volymen och att vi redan nu i första versionen ha betyget 4,7 av 5 på AppStore är anmärkningsvärt bra. Nästa år planerar vi att rulla ut appen på fler marknader och på Android som är mer populärt i Mellanöstern och Asien, säger Jarno Vanhatapio, grundare och VD på NA-KD, i en kommentar.

När vi hör av oss till NA-KD för att fråga om försäljningen under Black Week får vi bekräftat att de inte kommer att offentliggöras det här året. Vi har frågat om anledningen men inte fått något svar.

Annons