NA-KD i nytt segment – ”kundernas skönhet ska lysa igenom”

"Lanserar hudvård för första gången".

E-handlaren NA-KD, som förmodligen mest är kända för sina modekläder, har faktiskt sålt smink sedan 2019 under varumärket BTY by NA-KD. Nu tar man denna satsningen ytterligare ett steg framåt med lanseringen av Glow Collection.

LÄS ÄVEN: Efter miljardsuccén - NA-KD ger sig in i ny bransch 

Annons

Vi på NA-KD lanserar hudvård för första gången. Vi släpper en helt vegansk serie med kvalitativa hudvård- och skönhetsprodukter som designats för att ge konsumenten ett hälsosamt glow, skriver företaget i ett mejl till redaktionen.

NA-KD går alltså djupare in på skönhetsmarknaden och den nya kollektionen sägs även vara designad med “planeten i åtanke”.

Smink och skönhetsprodukter ska hjälpa en att uttrycka sin personlighet utan att dölja ens naturliga skönhet och skapa looks som är lika unika som en själv. Man har som starkast lyster när man mår bra i sig själv, så vi vill skapa produkter som tar hand om och återfuktar huden. Glow Collection gjord för att få våra kunders naturliga skönhet att lysa igenom ännu starkare, säger Caroline Hansson, produktutvecklare på Beauty på NA-KD.

Den nya kollektionen ska till en början bestå av kropps- och ansiktsoljor som utöver att vara veganska även uppges vara cruelty free.

Annons