NA-KD öppnar ännu en pop-up – ska balansera e-handelslagret

På gång med hållbarhetsprojekt.

NA-KD gör ännu en satsning på en pop-up butik, denna gång på Södra Förstadsgatan i Malmö. Butiken kommer att öppnas redan i morgon. Vi har tidigare rapporterat om en rad tillfällen då NA-KD öppnat tillfälliga butiker runt om i landet, bland annat i Stockholm, Göteborg och Helsingborg. Då de öppnade pop-up i Mall of Scandinavia i juli stod cirka 600 personer i kö inför öppningen.

LÄS ÄVEN: 600 i kö när NA-KD öppnade hos Mall of Scandinavia

Annons
Annons

"Vi är definitivt "online first"

Men satsningarna på just fysiska butiker verkar handla mer om rätt tillfälle, än om en renodlad strategi.

Det är ju inte vår huvudkanal, vi är definitivt "online first". Får vi rätt avtal och rätt plats så tycker vi att det binder ihop vår e-handel. Men vår huvudstrategi är "online first". Vi tycker att omnikanal i sig är starkt, säger NA-KD:s vd Jarno Vanhatapio till Ehandel.

Efterfrågan på pop-up butiker finns, menar han.

Det finns en efterfrågan och är villkoren rätt så öppnar vi. Det kan inte poängteras nog att vi främst är en onlineaktör.

"En viktig del i vår tillväxt"

Pop-up butiken i Malmö kommer främst att vara en outlet. Och det är något ska hjälpa NA-KD med att hålla sitt e-handelslager i balans.

Pop-up är en kanal där vi kan visa nyheter, men det gör vi främst online. Det är också en avyttringskanal. Så det är en viktig del i vår tillväxt. Just outlet har vi för att se till att vi har lagret i balans.

Under hösten kommer modeaktören att satsa på ett större projekt inom hållbarhet, men exakt vad det är kan de inte avslöja i nuläget.

Vi har ett stort projekt inom cirkulär ekonomi och hållbarhet som vi rullar ut i slutet av året.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!