NA-KD snor chef från ASOS

"Har fortfarande knappt skrapat på ytan".

Idag meddelar modebolaget NA-KD att de stärker ledningsgruppen med två nya seniora roller för att "säkerställa fortsatt tillväxt".

Den första nya rollen är Brand Director som Natasha Billing tar sig an. Hon kommer senast från ASOS där hon bland annat har varit Head of Global Brand and Proposition Marketing, samt Head of Trade Marketing. Dessförinnan har Natasha varit på globala varumärken som Warner Music, Walt Disney, Sky, Carlsberg, Vodafone och AT&T.

Annons

I sin nya roll ska hon leda det strategiska arbetet kring NA-KDs varumärke, ansvara för övergripande varumärkesupplevelse, fortsätta hållbarhetsarbetet och ansvara för intern- och extern kommunikation.

Som Brand Director är det enormt inspirerande att jobba för ett företag som har utvecklat något helt unikt för en mättad marknad. NA-KD har varit disruptiva sedan dag ett och fortsätter flytta gränserna för fashion och influencer marketing. Framgången ses tydligt i den starka tillväxten. Detta är en spännande tid för bolaget och jag ser fram emot att utveckla varumärket ytterligare och fortsätta hitta nya sätt att kommunicera med våra kunder på, säger Natasha Billing i ett pressmeddelande.

Björn Bergström byter sin nuvarande roll som Head of Expansion på NA-KD, till Chief Growth Officer. Han har varit på NA-KD sedan 2018, och under 10 år innan dess har han samlat på sig erfarenhet från startups, venture capital och consulting.

Vi har extremt höga ambitioner och har fortfarande knappt skrapat på ytan, säger Björn Bergström.

I sin nya roll ska han leda bolagets expansion i nya och existerande marknader, nya kanaler, affärsutveckling och innovation.

Vi är väldigt stolta att kunna meddela dessa seniora utnämningarna. Att attrahera och behålla framgångsrika talanger är en tydlig indikator på att NA-KD är ett starkt globalt varumärke med spännande och utmanande möjligheter. Att utöka ledningen med en Brand Director och Chief Growth Officer är även en investering i vår framtida utveckling. Det ger oss möjligheten att fortsätta vinna mark i en bransch i snabb förändring, säger Jarno Vanhatapio, vd och grundare.

Annons