En period som särskilt sticker ut är höstlovsveckan, som blev den mest välbesökta i varuhusets historia. Då passerade 125 000 personer genom kassorna och handlade för över 222 miljoner kronor, en ökning med 10 procent jämfört med föregående år.
Enligt vd:n Patrik Levin handlar besöket om mer än bara inköp.
Det är fantastiskt att se så många besökare i alla åldrar i varuhuset. Vi har massor av barn och ungdomar som kommer hit med sina mor- och farföräldrar. För våra kunder handlar en Ullaredsresa självklart om att shoppa, men också om att umgås och göra något roligt tillsammans. Det är helt unikt för Gekås Ullared, säger han.
Denna bild av en social familjeutflykt återspeglas i vilka varor som sålde mer under veckan. Försäljningen av godis ökade med 29 procent, barnmode med 13 procent, kosmetika med 12 procent och leksaker med 11 procent.
Patrik Levin menar att detta visar på en specifik dragningskraft hos den fysiska butiken, även hos generationer som vuxit upp med digital handel.
Hos oss är det tydligt att den fysiska shoppingupplevelsen är otroligt uppskattad, inte minst bland de yngre generationerna. Man vill kunna titta, klämma, känna och inspireras på plats. Det handlar inte om att välja bort e-handel, utan om att man vill kombinera de digitala köpen med upplevelser tillsammans med vänner och familj. När varuhuset fylls med barn och ungdomar märks det verkligen att fysisk handel har en stark framtid, säger han.
Efter den rekordstarka månaden blickar företaget nu framåt mot årets sista veckor.
Det är otroliga siffror som vi givetvis ser till att fira tillsammans med våra fantastiska medarbetare. Nu laddar vi för fler intensiva shoppingveckor, och en julhandel som ser ut att bli något alldeles extra, säger Patrik Levin.