ANNONS

Nätapoteket tar ny CMO från Klarna: “Ska leda storsatsning”

Therese Kempe, CMO

"Har ett stort och viktigt arbete framför sig".

ANNONS

E-handelsföretaget Apohem meddelar idag att man rekryterat en ny CMO. Den som fått uppdraget är Therese Kempe, som närmast kommer från Klarna där hon var Senior Marketing Manager. Hon har även en internationell karriär på Procter & Gamble bakom sig.

Hon tar plats i företagets ledningsgrupp och kommer att leda företagets storsatsning på att vidareutveckla Apohems varumärke och stärka företagets marknadsposition, skriver företaget i ett pressutskick.

Den tidigare marknadschefen och medgrundaren av Apohem, Johan Bergenheim, går vidare till att bli Customer Experience Officer.

Thereses erfarenheter av strukturerat och långsiktigt varumärkesarbete från Procter & Gamble och av digitala och snabbrörliga tjänster och arbetssätt från Klarna passar marknadschefsrollen på Apohem perfekt. Vår tillväxt under kommande år förutsätter att kännedomen om Apohem ökar och tillsammans med sitt team har Therese ett stort och viktigt arbete framför sig, säger Gustav Hasselgren, vd på Apohem.

Enligt Therese Kempe så ska hon ha ett stort personligt intresse för den branschkategori hon nu ger sig in i.

Jag är mycket glad och hedrad över att få ansvaret att stärka och utveckla Apohems avtryck och varumärke och tillsammans med fantastiska kollegor få bidra till Apohems fortsatta tillväxtresa. Att få jobba med produkter som hjälper människor och bidrar till en bättre hälsa, vilket är ett stort personligt intresse, ger mig en enorm motivationskraft och energi, säger Therese Kempe.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se