En del företag koncentrerar sina Black Friday-satsningar på en kanal, eller väljer ut några som funkar bäst. Man plockar ofta gärna ut ett fåtal profiler som matchar företaget eller sprider ut sin budget på kortare nedslag med micro-influencers. Sen finns det även de som vågar satsa brett och stort inom influencer marketing. Och ett av de företag som väljer att lägga i högsta växeln är modejätten Nelly.com.
Vi satsar på en total Takeover! Det innebär kort sagt att vi har bokat de största profilerna i Sverige och Norge på Instagram, Youtube och TikTok, säger Nina Ghazanfari, Head of Influencer Marketing på Nelly, till Influens.se.
Planen är alltså att nästintill "ta över internet" under den här perioden, och för att lyckas med det har Nelly signat samarbeten med närmare 100 influencers. Några som vi redan har kunnat se göra reklam för Nellys Black Week-erbjudande är bland annat Hanna Friberg och Lisa Anckarman.
Vårt influencer marketing-team har jobbat stenhårt för att få ihop en stor squad av influencers som hjälper oss att marknadsföra årets Black Week.
Har ni gjort något annorlunda i år?
Ja, vi valde att bredda vår Black Week-satsning genom att arbeta med fler TikTok-profiler. Förr har vi nämligen främst fokus på influencers som är verksamma på Instagram och Youtube. Vi tror att TikTok är en superviktig plattform för att nå ut till vår unga kund, avslutar Nina Ghazanfari.