Search
Close this search box.
ANNONS

NetOnNet firar 25 år med stor fest: "Ligger i framkant"

Josefin Dalum, vd
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

"En grundpelare i vår framgång".

ANNONS

Netonnet firar nu 25-årsjubileum med en månad av olika aktiviteter. E-handlaren delar samtidigt lite nostalgi från starten i Borås. Den 10 mars 1999 slog man upp portarna till e-handeln.

Efter starten som e-handlare 1999 utökade vi 2001 vår närvaro genom att introducera lagershoppar, där kunderna, till största del genom självbetjäning, kunde handla till samma låga priser som på nätet. Den här hybridmodellen mellan e-handel och fysiska butiker har sedan dess varit en grundpelare i Netonnets framgång, säger Josefin Dalum, vd på Netonnet.

Företagets första lagershop i Borås var 75 kvm stor

I dag ska man ha 31 lagershoppar i Sverige och Norge, och sedan 2022 ägs företaget av norska Komplett.

Varje steg på resan har varit viktigt, från öppnandet av den första lagershopen i Borås 2001, till expansionen till Norge med e-handel 2006 och 2016 med fysiska lagershoppar. Varje milstolpe i vår historia speglar vår passion för det vi gör och det som gör Netonnet unikt, säger Josefin Dalum.

Netonnet erkänner dock att man inte kan ligga på latsidan, även om man är gammal i gemet.

Vi vet bättre än någon annan att 25 år är lång tid i den här branschen, och vi har under de senaste månaderna gjort anpassningar i organisationen – både på Netonnet och i Komplett Group – för att säkerställa att vi ligger i framkant.

Netonnets nätbutik 1999

Netonnet talar bland annat varmt om sin kundklubb, Klubbhyllan, som lanserades 2017.

Framgången med Klubbhyllan och i allmänhet ständiga förändringar för att göra kundupplevelsen bättre är bara några av anledningarna till att vi kan fira 25 år idag.

Och vad gör man som detaljhandlare när det är jubileum? Jo man bjuder på rea-fest förstås. En kampanj som drar igång idag, den 18 mars, hos Netonnet.

Det handlar om att tacka våra kunder, men kanske ännu mer om att vårt fortsatt hårda arbete för att behålla deras förtroende även framåt, säger Josefin Dalum om kampanjen.

Dela artikeln: