NetOnNet slår ihop online & butik: “Kommer göra det riktigt spetsigt”

"Integrera onlinedata med kundens köphistorik".

Elektronikjätten och omnihandlaren NetOnNet meddelar idag att man kommer att ta sin personalisering till en ny nivå. Tillsammans med bolaget RichRelevance har man slagit ihop kundernas fysiska beteende med den digitala personaliseringen.

Vi kommer använda det vi lärt oss om kunden och anpassa det som kunden ser på sajten baserat på hennes intressen och tidigare köp. Personalisering är inget nytt, men vi kommer att göra det riktigt spetsigt genom att integrera onlinedata med kundens köphistorik från våra fysiska Lagershoppar. Vi kommer nu att kunna möta kunden digitalt på ett mycket bättre och mer kundanpassat sätt än tidigare, säger företagets e-handelschef Martin Richardsson i ett pressutskick.

Annons

Rullas ut brett efter sommaren

Målet är att göra det enklare för kunderna att hitta rätt hemelektronikprodukt hos NetOnNet. Data som används ska vara baserad på sökmönster och tidigare köp och hämtas alltså både från den fysiska och digitala världen.

Vi har nu börjat rulla ut den nya upplevelsen för en liten del av våra besökare och kommer gradvis att öka den andelen, så att alla besökare till vår e-handel kommer att få den nya upplevelsen efter sommaren. Vårt mål är att kunden skall tycka att det är enklare att hitta rätt hemelektronikprodukt hos oss än någon annanstans, säger Martin Richardsson.

Annons