Norska e-handelssuccén intar Sverige: ”Otroligt rolig resa”

"Dags att möta helt nya marknader".

Norska Vivvoe, som säljer blåljusglasögon, lanserar sin e-handel i Sverige. Det är första landet utanför Norge som bolaget går in i.

2021 har varit en otroligt rolig resa och teamet har jobbat hårt för att bli marknadsledare på försäljning av blåljusglasögon. Nu är det dags att möta helt nya marknader och efter flera månaders planering har vi landat på Sverige som nästa steg i vår tillväxtresa, skriver Henrik Syvaldsen, vd på Vivvoe, på Linkedin.

Annons

Vivvoe kommer både att sälja via egen hemsida och ta hjälp av en välkänd modejätte, för att kunna slå igenom på bred front.

Vi har satt upp hemsidan och har färdigställt all infrastruktur för att handera beställningar och kundförfrågningar. Vi kommer också att skala upp tillsammans med vår partner Zalando, för att nå ut till så många som möjligt, skriver Henrik Syvaldsen.

Han meddelar också att företaget fortfarande söker investerare via Folkeinvest, en plattform där användarna kan köpa aktier i onoterade bolag. Vivvoe omsatte 5,6 miljoner norska kronor, och gjorde så lönsamt, under 2021 som också var bolagets första levnadsår.

Annons