Ny e-handel efter stängningen: “Tyvärr fått en negativ betydelse”

B2C-satsning.

E-handlarna bakom Beardshop.se har nu startat en ny nätbutik. Nyheten kommer efter att man under fjolåret tog beslutet av lägga ner systerbutiken Grooming.se.

2023 tog vi beslutet att lägga ner Grooming.se då namnet tyvärr fått en negativ betydelse i svenska språket, skriver företaget.

Annons

Grooming startades 2004 och Beardshop 2014. Efter nedläggningen så adderar man nu dock en ny nätbutik till stallet. Det är nämligen premiär för Barber-JR.se.

Vi har sett en stor efterfrågan från privatpersoner på professionella maskiner och utrustning för barberare. Vi har många kunder som klipper håret själva på både sig själv och andra, och vi ser en ny generation av blivande barberare som lärt sig tekniker via sociala medier, kommenterar Karin Fahlström, en av grundarna till företaget och ansvarig för konceptutveckling och marknadsföring.

Namnet Barber-JR kommer från “barber junior” och satsar alltså på B2C-marknaden, men ska sälja professionella barberarverktyg och maskiner. Det ska även finnas ett brett utbud av hårvård och styling.

Vi jobbar mitt i barberarbranschen med nära kontakt med både barberare, tillverkare av varumärken och slutkonsument. Det ger oss en helt unik kunskap om barberarbranschen, så att vi kan hjälpa kunden att hitta rätt verktyg och produkter utifrån deras behov. Via Barber-JR erbjuder vi privatpersoner ett brett sortiment av ledande varumärken i olika prisklasser, snabb service och självklart garanti på alla produkter, säger Karin Fahlström.

Utöver Grooming AB, som står bakom Beardshop och nu även Barber-JR, så driver man även bolaget Barber Supplier Nordic AB som fokuserar på barberare med sajten Barbersupplier.se.

Annons