Ny e-handel gav friluftsmärket ett rejält lyft: “Upp 51 procent”

Förenklar kommmunikationen med kunderna.

Friluftsmärket 8848 Altitude fräschade nyligen upp sin e-handel och sedan nylanseringen i början av september ska allting peka uppåt.

Lanseringen skedde i början av september, och försäljningen har ökat med 51 procent och konverteringen 61 procent jämfört med samma period förra året, skriver man i ett pressmeddelande.

Annons

Den nya e-handeln ska vara framtagen tillsammans med e-handelsleverantören Jetshop.

Vårt varumärke bygger på en passion för berget och vi har alltid haft fokus på funktionalitet. Men vår resa har varit kantad av en del förändringar. Vi är nu mer designorienterade och säljer med fördel för damsegmentet, säger Lovisa Hillhammar, E-Commerce Manager på 8848, och fortsätter:

För att kommunicera att vår outdoor-passion är bestående, trots att vi breddar oss, har vi satsat mycket på högkvalitativt contentmaterial. Detta har tidigare förmedlats av återförsäljare och socialt, men vi kände att vi kunde nå ut ännu bättre med en ny egen kanal.

Den nya e-handeln sägs alltså förenkla företagets varumärkesbyggande kommunikation. Utöver den ökade försäljningen och konverteringen, så ska det dock vara tidigt i resan med den nya nätbutiken.

Det är hittills för tidigt att avgöra hur mycket den nya e-handeln kommer att påverka varumärket till det bättre. Men det ser mycket lovande ut, säger Lovisa.

Annons