Ny e-handelschef på plats: “Nu ska vi ta nästa steg i resan”

Minst dubbla omsättningen.

LRF Medias e-handelssatsning Landshopping.se ska nu ta nästa steg på tillväxtresan. För detta uppdrag har man rekryterat Frida Bäckström som blir E-commerce Manager på LRF Media och ansvarig för marknadsplatsen Landshopping.

Under de första 18 månaderna har det varit fokus på att etablera marknadsplatsen. Nu ska vi ta nästa steg i resan, där vi går över till en tillväxtstrategi. Det innebär att volym blir mer centralt – detta går igenom i allt vi gör - från varumärken vi tar in till antalet produkter och även marknadsaktiviteter, säger Qamyar Ghomi, kommersiell chef på LRF Media, i ett pressutskick och tillägger:

Annons

Vi tar även ytterligare steg i vår positionering kring hållbarhet, vilket kommer att påverka valet av varumärken, men även hos kund kommer de kunna se vilka hållbarhetsaspekter ett varumärke eller producent uppfyller. Detta är något som även kommer att bli tydligare i vår marknadskommunikation.

"Optimal kundresa som konverterar"

Frida Bäckström kommer senast från rollen E-commerce Consultant på företaget Perpello. Målet är att minst dubbla omsättningen under kommande år.

Jag kommer kunna bidra med kunskap inom marknadsföring och konvertering, hur man skapar en optimal kundresa som konverterar. Jag kommer även ta med mig erfarenhet från konsultrollen där jag agerat teknisk projektledare för att på så sätt kunna driva utveckling av vår plattform på bästa sätt, säger Frida Backström.

Hon tillträdde sin nya roll den 1 september i år och rekryteringen skedde genom företaget E-commerce Recruit.

Transparens: Ehandel är en del av LRF Media.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!