Ny lösning: Så ska Icas dyra inköpsprocess – rulla smidigare

"Onödig och kostsam handpåläggning".

På torsdagen stod det klart att Ica-ägda Apotek Hjärtat ska växla upp sin e-handelslogistik. Och nu meddelar även Ica-gruppen att de ska optimera en del av e-handelskedjan. Effektivitet i alla led är tidens melodi.

Och det blir leverantören Nexer som får uppdraget att hjälpa dagligvarujätten med det.

Annons

Nexer Group, där Nexer Unified Commerce ingår, är experter på digitalisering inom strategi, teknik och kommunikation och erbjuder bland annat e-handelslösningen Storefront baserad på Umbraco Cloud som CMS och en kraftfull e-handelsmotor på Storm Commerce, skriver Ica i ett pressutskick.

Men det är en väldigt specifik del av kedjan som i det här fallet ska lösas. Det handlar om inköp av allt från värmelampor till kundvagnar till butikerna.

Systemet för att beställa dessa saker är tydligen omodernt – vilket skapar "onödig och kostsam handpåläggning hos inköpsansvariga". Och nu ska alltså denna dyra och omständliga process förvandlas till ett väloljat maskineri.

Annons