ANNONS

Nya duon ska leda storsatsningen på e-handel: "En otrolig resa"

Marc Eastmond, Brand Creative Director, och Viktoria Wallner, e-handelschef, på Didriksons

Klassiska varumärket växlar upp online

ANNONS

Didriksons fortsätter e-handelssatsningen och stärker de digitala trupperna med två nyrekryteringar. Viktoria Wallner plockas in från Hultafors grupp och blir e-handelschef. Marc Eastmond hämtas från The Bond och får rollen som Brand Creative Director.

Båda är dock bekanta ansikten sedan tidigare för jackvarumärket. De har nämligen varit med och utvecklat bolagets varumärkesplattform.

Didriksons har påbörjat en otrolig resa med deras varumärkesbyggande kommunikation i alla kanaler, digitala såväl som fysiska. Jag ser fram emot att fortsätta denna utveckling med att ytterligare förstärka och förbättra varumärkets kommunikation utåt på alla digitala plattformar, så att fler får möjlighet att upptäcka detta fantastiska varumärke med sina fina produkter, säger Viktoria Wallner i en kommentar.

Didriksons har tidigare främst fokuserat på externa återförsäljare, men under 2020 fick deras webbutik så mycket luft under vingarna att bolaget fick mersmak. Den växte nämligen med hela 400 procent. Och nu är målsättningen att med e-handeln i högsta hugg växla upp både den globala marknadsföringen och försäljningen i de egna digitala kanalerna.

Med sitt inspirerande arv från västkusten har Didriksons mer än hundra års erfarenhet i ryggen och samtidigt en energi, engagemang och vilja att utvecklas som många gånger kännetecknar unga företag. Jag älskar den kombinationen av medveten och klok, men samtidigt nyfiken och driven, säger Marc Eastmond, ny Brand Creative Director på Didriksons.

De påbörjar sina tjänster under januari på Didriksons huvudkontor i Borås.

LÄS ÄVEN: Jättelyftet mitt i krisen – e-handeln ökade med 400%

Nils Lund
nils@ehandel.se