Search
Search
Close this search box.
ANNONS

Nystartade Commerce Mind knyter till sig e-handelns tungviktare

Tobias Bergström, tv och Martin Zellman, th, ser en ökad efterfrågan från e-handlare som behöver hjälp med val av plattformar och andra tekniska bitar.
Annika Lindecrantz
annika@ehandel.se

Dela artikeln:

"Vi har insyn i deras ibland ganska känsliga affärsstrategier".

ANNONS

Commerce Mind lanserades den 18 augusti förra året och det dröjde inte länge förrän uppdragen började strömma in. För närvarande har företaget 25 kunder i tre länder. Från och med startdatumet i augusti fram till sista december 2021 omsatte Commerce Mind 4,2 miljoner kronor.

Vi tror att vi landar på cirka 12 miljoner kronor i år, säger Tobias Bergström, medgrundare och e-handelsstrateg.

En kund som bolaget haft sedan starten är Lyko. Men nyligen startade man även ett samarbete med en möbeljätte och ett ledande modeföretag.

Vi kan tyvärr inte uppge vilka de är på grund av att vi har insyn i deras ibland ganska känsliga affärsstrategier, säger Martin Zellman, vd och medgrundare.

Men vi eftersträvar just den här dynamiken att kunna hjälpa små omogna företag, men också stora mogna jättar. Det som förenar våra kunder är att de alla har ambitiösa mål med sin e-handel, säger Tobias Bergström.

Företaget är enligt dem själva, helt ensamma om att erbjuda oberoende multidisciplinära tjänster som ska hjälpa e-handlare att lyckas med sina e-handelsprojekt och plattformsval.

Vi har inte arbetat helt oberoende tidigare därifrån vi kommer. Det är en väldigt skön känsla att kunna sitta ner med kunden och vara fullständigt ärlig i vilka fördelar och nackdelar det finns med till exempel alla de plattformar som erbjuds idag, säger Martin Zellman.

"Behövs ännu mer"

Commerce Mind har fem anställda och ett antal underkonsulter.

Vi erbjuder en multikompetens. Vi arbetar med arkitekturen, strategin och organisationen, men vi gör inte tekniska utvecklingsprojekt och optimerar inte Google Ads. Men annars löser vi det mesta, säger Martin Zellman.

Ser ni att behovet av era tjänster mattas av nu när e-handeln minskat till förmån för fysisk handel?

Nej, snarare tvärtom, i dessa tider när e-handlarna behöver fokusera på ägarnas och riskkapitalisternas krav och en förändrad omvärld behövs våra tjänster ännu mer, säger Tobias Bergström.

Är tanken att arbeta med samma kund under lång tid, vara ett stöd i vardagen, eller arbetar ni i ett projekt och sen släpper ni kunden?

Det är både och. Lyko har till exmepel varit med sedan starten, andra hjälper vi under ett par månader. Det varierar från uppdrag till uppdrag, säger Martin Zellman. Det är lite det som är charmen med våra uppdrag.

Dela artikeln:

Search

Nyheter

Tjänster

Om Ehandel

Nyhetsbrevet som håller dig uppdaterad!