Nystartat magasin breddar sig – vässar tidningen med e-handel

"Vi vill bli online-destinationen där shopping är roligt, medvetet och sömlöst".    

Nystartade Vogue Scandinavia är enkelt förklarat ett modemagasin. Förutom att vara en av de främsta publikationerna kring att lyfta fram mode har företaget även som mål att vara ledande när det gäller ny teknik. Därför lanserar de nu, under juni 2022, Scandi Shopping Space, som är ett samarbete med techbolaget Spotin.

Scandi Shopping Space är en helt ny digital shoppingupplevelse med Content Commerce. Produkterna klickas hem direkt i det redaktionella innehållet.

Annons

Vi tänker erbjuda läsarna ett sömlöst sätt att e-handla genom Content Commerce. Tillsammans banar de båda företagen väg mot ett nytt kapitel för vad modemagasin kan erbjuda läsaren digitalt. Samarbetet ger en sömlös shoppingupplevelse i teknisk framkant där produkter klickas hem genom bilder via ett e-handelslager direkt på innehållet, utan att skicka besökaren vidare genom länkar. Samarbetet inkluderar initialt varumärken som Stine Goya och Little Liffner, skriver företagen i ett gemensamt pressmeddelande.

Vogue Scandinavia har sedan lanseringen i augusti 2021 haft som mål att inte bara ligga i framkant vad gäller mode, utan även när det kommer till hur ny teknik kan förbättra upplevelsen. Samarbetet med Spotin banar väg mot ett nytt kapitel för vad de kan erbjuda sina läsare.

Den tekniska lösningen förenar känslan av att upptäcka innehåll, utvalt och kurerat av Vogue Scandinavia, med möjligheten att köpa produkter direkt i det redaktionella innehållet – utan att länkas till andra sajter. Artiklar är inte längre enbart en källa till inspiration, då Spotins tekniska plattform möjliggör sömlösa köp genom att koppla samman innehållsskapare och varumärken.

Vill bli en online-destination

Vogue Scandinavia strävar efter att presentera det bästa inom mode, skönhet och kultur från en skandinavisk synvinkel, och deras shoppingartiklar är inget undantag.

Vi erbjuder ett noga kurerat utbud av kläder, accessoarer, skönhetsprodukter och designobjekt från utvalda nordiska varumärken - både väletablerade och ‘up and coming’ - samt internationella varumärken som går i linje med våra ideal. Vi vill bli en online-destination där shopping är roligt, medvetet och sömlöst. Spotin var den perfekta partnern för att hjälpa oss förverkliga denna vision, säger Martina Bonnier, chefredaktör, Vogue Scandinavia.

Spotins ambition är att förändra sättet vi handlar online.

Med tanke på Vogue Scandinavias digitala fokus är vi stolta över att kunna presentera vår content commerce-lösning tillsammans med dem. Vi vill vara den självklara tekniska mellanhanden som friktionsfritt sammanför varumärken, publicister och människor och därmed förändrar sättet vi handlar online.” Säger Kristoffer Karlsson, grundare och CEO för Spotin.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!