Den nyligen invigda utbyggnaden i Karlskrona är resultatet av ett nästan årslångt projekt där butiken har hållit öppet under arbetets gång.
Vi är oerhört stolta över våra medarbetare som gjort ett fantastiskt jobb under hela ombyggnationen, säger Johan Gerdevåg, marknadschef på Biltema.
Förutom den utökade butiksytan på 2 000 kvadratmeter är den största nyheten för kunderna ett nytt Biltema Café.
Stämningen var på topp när de första kunderna klev in och möttes av festligheter, tävlingar och överraskningar, skriver kedjan i ett pressmeddelande.
Utöver att modernisera befintliga butiker har Biltema under året även öppnat helt nya varuhus. I maj slogs portarna upp i Örnsköldsvik, en etablering som enligt företaget varit efterlängtad i 13 år.
Samtidigt fortsätter planeringen för kommande projekt, där det första spadtaget för ett nytt, 7 800 kvadratmeter stort varuhus i Säffle togs redan under våren.
I augusti blev kedjan även klar med sin etablering på Åland, genom ett strategiskt markförvärv. Planen är ett 7 200 kvadratmeter stort varuhus som väntas stå klart sommaren 2027 och skapa upp till 40 nya arbetstillfällen. Projektet har en tydlig hållbarhetsprofil med planerade satsningar på bergvärme och en storskalig solcellsanläggning.