Nytt namn och ny design ska ta kunderna med storm

Köksbutiken Lykka byter namn till KitchenTime, ett namn som bättre ska spegla företagets verksamhet. Samtidigt lanserar man en ny webbshop med en mer modern design. Något man hoppas ska hjälpa till med en fortsatt ökad tillväxt.

Nätbutiken Lykka.se grundades 2010 av Anton Malmberg och Joel Falck. I höstas tog man in riskkapital och i samma veva gick man multikanal med en fysisk butik i Uppsala. Nu fortsätter man satsningen med att byta namn.

Namnbytet till KitchenTime är framförallt ett förtydligande av företagsidén och målet är att kunna erbjuda marknadens mest välsorterade utbud av köksprodukter.

Annons

− Att byta namn till KitchenTime är en viktig del i att förbättra kommunikationen till våra kunder och ett sätt för oss att tydliggöra vårt erbjudande, säger Joel Falck, grundare och vd på KitchenTime.

Skala upp verksamheten

Man passar samtidigt på att ge nätbutiken ett skönhetslyft och en modern design. Den nya sajten är responsiv och ska göra det betydligt enklare för kunden att orientera sig med ett mer överskådligt produktutbud.

Butiken är byggd på enfernos molnbaserade e-handelslösning STORM och den underliggande tekniken ska ge helt nya möjligheter att skala upp verksamheten. Bland annat effektiviseras hanteringen av sortimentet. Integrationer med leverantörer samt automatiserad prissättning är andra exempel på ny bakomliggande funktionalitet.

– Tack vare den nya e-handelsplattformen STORM och dess responsiva uppbyggnad kan vi också ge våra kunder en betydligt bättre användarupplevelse hemma vid datorn likaväl som med mobilen i sommarstugan, säger Joel Falck.

 
Källa: Press

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!