Det svenska varumärket Odd Molly har haft en minst sagt skakig resa. Efter åratal av förluster, kriser och miljonskulder hos Kronofogden gick bolaget i konkurs hösten 2024. Men nu gör varumärket comeback – med ny dansk ägare, ny e-handel och ny strategi.
Vid årsskiftet 2023/2024 köptes Odd Molly för en miljon kronor av danska Nordic Fashion Brands A/S. Ambitionen var att blåsa nytt liv i det ikoniska varumärket. Men när ägaren senare hamnade under tvångsupplösning och koncernen gick in i rekonstruktion, blev nystarten kortlivad. Konkursen gick inte att undvika. Men konkursförvaltaren konstaterade snabbt att intresset för Odd Molly var väldigt stort.
Och det visade sig stämma.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel