OLW firar med kollektion – och e-handel: ”Ultimata spåret”

Vill få svenskarna att klä sig i ostbågar.

De börjar bli många nu, varumärken bakom matvaror och snacks, som gör egna klädkollektioner. Nu är det ingen mindre än Olw:s tur att ge sig in i leken.

Ostbågens dag är nämligen i annalkande och då firar varumärket med en kollektion i snacksklassikerns ära.

Annons

Den får namnet "The cheezier collection" och här samsas en collegetröja och tofflor med en pyjamas och strumpor - samtliga med ostbågetryck i rött, blått och gult.

Den nya ostiga kollektionen

Att hylla Sveriges mest sålda snacks känns som det ultimata spåret att gå på när vi lanserar en klädkollektion, säger Karin Mohlin, varumärkeschef på Olw, i ett uttalande.

Kläderna kommer att säljas via en egen e-handel, som naturligtvis fått namnet "Cheezier store". Den tänds upp på just Ostbågens dag, alltså tisdag den 5 mars.

Vi hoppas att kollektionen blir en lika självklar del svenskarnas hem som våra snackspåsar är, säger Karin Mohlin.

Annons