Öppnade butik och krossade budgeten: ”Känns helt suveränt”

"Fullt ös".

I lördags klockan 10.00 var det dags. Efter en längre tids planering och förberedelser slog Tretorn upp portarna till sin nya butik på Väla Centrum i Helsingborg. Som Ehandel tidigare har berättat innebär butikspremiären en form av startskott för Tretorns omni-verksamhet eftersom företaget sedan cirka tio år tillbaka inte har haft någon egen fysisk retailförsäljning.

LÄS ÄVEN: Nu går Tretorn omni: "Kanske största förändringen på 130 år"

Annons

Två dagar efter premiären kan Tretorns vd Magnus Månsson andas ut. När vi når honom på telefon berättar han att det har varit "fullt ös" och att den nya butiken, som har totalt fyra anställda på hel- och deltid, fick en riktigt bra start.

Faktiskt långt över förväntan och betydligt bättre än vad vi hade budgeterat för. Jag har inte fått någon siffra på antalet besökare men jag vet att vi sålde för 400 procent mer än vi hade räknat med. Så vi är jättepositiva, det känns helt suveränt, säger han till Ehandel.

Den som besökte Tretorns butik i helgen kunde ta en bild på sig själv och lägga upp i sociala medier med en särskild hashtag. Då hade man chansen att vinna både en "personal shopping"-upplevelse i butiken och ett presentkort på ett par tusen kronor att handla varor för, vilket också ska ha fått ett positivt mottagande.

Sedan tidigare har Magnus Månsson berättat att Tretorn planerar att öppna ytterligare en butik under 2020. Var nästa butik hamnar har inte avslöjats, men Stockholm, Göteborg, London och Berlin har pekats ut som möjliga städer.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!