Search
Search
Close this search box.
ANNONS

Outdoorjättarna samlade in 100 000 kronor i stor kampanj

Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

"Vi ville såklart hjälpa till".

ANNONS

När pandemin slog till med full kraft i vintras drabbades Svenska Turistföreningen hårt av den rådande situationen. Det fick Outnorth och Haglöfs att agera och dra igång en gemensam insamlingskampanj.

Haglöfs mission är att inspirera till att ta sig ut i naturen, och STF är en väldigt viktig möjliggörare för detta. Därför ville vi såklart försöka hjälpa till när effekterna av Covid-19 började bli märkbara hos STF, säger Victor Adler, Global Marketing Director på Haglöfs, i ett pressmeddelande.

Förutom att själva donera till STF så valde vi även att kontakta vår långvariga samarbetspartner Outnorth för att tillsammans hitta ytterligare sätt att stötta organisationen.

Sagt och gjort, de båda outdoor-aktörerna bestämde sig för att skänka 10 procent av all omsättning från Haglöfs L.I.M-sortiment hos Outnorth, under en period på sex veckor. Målsättningen var satt till 60 000 kronor, men det blev betydligt mer än så. Den totala summan landade till slut på hela 100 000 kronor i stöd till Svenska Turistföreningen.

Vi har märkt ett fantastiskt engagemang hos våra kunder och vi förstår hur mycket STF betyder för dem, stort tack för detta! Vi vill också tacka Haglöfs, som initierade vårt gemensamma projekt, säger Pelle Gustafsson, marknadschef på Outnorth.

"Väldigt tacksamma"

Stödet blev ett välkommet tillskott för STF som nu hoppas på en givande sommar. Särskilt nu när reserestriktionerna inrikes har hävts.

På STF är vi väldigt glada och tacksamma för det stöd Outnorth och Haglöfs, kunder och medlemmar visar oss. Det betyder mycket nu! Vi ser fram mot en fin sommar där många kan komma ut och uppleva det fantastiska friluftsliv Sverige kan erbjuda, säger Magnus Ling, generalsekreterare och vd på STF.

Dela artikeln:

Search

Nyheter

Tjänster

Om Ehandel

Nyhetsbrevet som håller dig uppdaterad!