Över 180 butiker ansluter till Foodora: ”Ändrar spelplanen”

"Kan i stort sett leverera vad som helst".

I maj släppte Foodora tjänsten q-handel, som står för Quick Commerce, och beskrivs som "tredje generationens digitala handel". Tjänsten innebär leveranser, inne i städerna, på 30 minuter efter beställningstillfället.

LÄS ÄVEN: Foodoras satsning – ska leverera nästa generations e-handel

Annons

Sedan dess har en rad olika företag hoppat på tåget, vi har bland annat rapporterat när OKQ8, Espresso House, Masks of Sweden och Influencern Rebecca Stella anslöt sig. Nu firar Foodora att över 180 butiker har klivit ombord på bara fyra månader.

Jag visste att mottagandet av q-handel skulle tas emot bra, men att det skulle gå så fort att få fysiska butiker att anamma snabb hemleverans, blev en mycket positiv överraskning, säger Hans Skruvfors, vd foodora Sverige, i ett pressmeddelande.

Vi har infrastrukturen redo för snabba leveranser och vi kan i stort sett leverera vad som helst på väldigt kort tid. Det finns bara möjligheter.

Några av de nya butikerna som hoppat på Foodoras q-handel är ICA, Blomsterpassagen, Pocketshop, Butterick´s, Hard Rock Café, Örgryte Hotell och The Humble Co. Och fler kommer det att bli. Enligt företaget är intresselistan på aktörer som vill ansluta sig lång.

LÄS ÄVEN: Hon ska leda q-handeln: ”Kroka arm med en snabb aktör”

Att se det stora antalet butiker som nu använder sig av q-handel genom oss, och den långa intresselistan av aktörer som vill vara med på resan, är verkligen ett kvitto på att foodora är en aktör som nu ändrar spelplanen för den digitala handel, säger Sofia Gunnmo, Head of Q-commerce.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!