Search
Close this search box.
ANNONS

Partykungen i total makeover: “Klätt om i nya snyggare kläder”

Den nya sajten och Joel Svensson ovanpå den gamla profilen
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

"Fight boredom".

ANNONS

Nätbutiken Partykungen, också känd internationellt som Partyking, har lanserat en ny sajt och grafisk profil. Makeovern testades tydligen först i våra grannländer för att häromdagen ta sig till hemlandet Sverige.

Vi släppte den nya designen för Norge och Danmark i förra veckan och Finland respektive Sverige denna vecka. Lite nervöst såklart men det har gått över förväntan! berättar företagets vd Joel Svensson för Ehandel.

“Grabbig och opersonlig”

Den gamla designen hade många år på nacken och utstrålade inte riktigt det företaget ville förmedla ut mot kunderna.

Efter lite mer än ett decennium med samma grafiska identitet kände vi att det var dags att göra en rejäl uppdatering. Arbetet började redan för lite mer än ett år sedan då vi lät göra en målgruppsanalys och såg där i att vi upplevs som ganska grabbiga och opersonliga. Många kände till Partykungen men inte vad vi stod för. Därefter har vi arbetat fram ett koncept som vi kallar för "fight boredom" som vi lanserar tillsammans med en helt ny grafisk profil.

Partykungens gamla logotyp


Partykungens nya logotyp

Är det bara designen som är ny?

I första etappen har vi egentligen bara klätt om Partykungen i nya snyggare kläder. Det är samma gamla "Partykung" under ytan och vi har valt att behålla vissa delar för att våra kunder ska känna igen sig.

Några nya funktioner?

Ja och nej, vi har passat på att modernisera vissa delar av sajten men det är först i nästa etapp som riktigt ny funktionalitet är att vänta, förklarar Joel Svensson.

E-handelsplattformen i grunden ska dock vara densamma som tidigare.

Det finns många fördelar med att behålla tekniken men byta ut skalet, exempelvis är risken att något slutar fungera mycket mindre.

LÄS ÄVEN: Coolstuff gör om allt: “Världen förändras och vi med den”

Branschkollegan Coolstuff gjorde nyligen om sin grafiska profil och på grund av sammanträffandet så var vi tvungna att fråga Joel Svensson om de inspirerats av konkurrenten att rulla ut sin makeover.

Ha ha nej, däremot lite snopet att vi inte hann lansera vår nya design före dem! Nu är jag kanske lite objektiv men jag tycker att vår "kostym" blev snyggare än deras, säger Joel Svensson med glimten i ögat.

Dela artikeln: