Partykungens drag efter dramatiska raset

"Fick ställa om till krishantering".

Det har inte bara varit guld och gröna skogar för e-handlarna i krisen. En aktör som haft det kämpigt i pandemin är Partykungen, som gått från tillväxt till krishantering. Man inledde året med en tillväxt på 30 procent, bara för att i mitten av mars se hur försäljningen plötsligt rasade med 30 procent.

När vi insåg att efterfrågan på våra produkter skulle minska dramatiskt till följd av pandemin fick vi snabbt ställa om till krishantering. Alla kostnadsdrivande projekt blev lagda på is och istället började vi fokusera på att få in nya intäkter genom att bland annat se över sortimentet och leta nya försäljningskanaler, säger Joel Svensson, vd och grundare, i en kommentar.

Annons

En lösning blev CDON Marketplace. Nu lägger man ut sitt sortiment till försäljning på plattformen och efter bara några veckors arbete har man nu tänt upp där.

Med start den 1 maj har vi lagt ut delar av vårt sortiment på CDON och vi kan se redan nu att vi får in en hel del ordrar den vägen. Detta kommer såklart inte att rädda alla tappade intäkter på grund av Corona, men varje krona räknas just nu. Med tiden kan CDON förhoppningsvis kunna utvecklas till en av våra viktigaste försäljningskanaler jämte våra egna sajter, säger Joel Svensson.

LÄS ÄVEN: Tapp på 30% hos Partykungen: ”Vår bransch drabbas extra hårt”

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!