Logistikbolagen fortsätter att skala upp i rask takt. Näst på tur är Picsmart, som levererar matvaror från de lokala butikerna hem till sina kunder på som mest 45 minuter.
En tjänst som inleddes innanför tullarna i Stockholm, men nu också breddas utanför dessa och till ytterligare städer i landet. Bolaget uppger att omsättningen ökat med 500 procent under 2021 - och ska således ha passerat 4 miljoner. Nu kliver man in i Örebro och Göteborg.
Det stannar dock inte där. Målsättningen är nämligen att gå in även i flera nordiska länder.
De största anledningarna varför folk historiskt i liten utsträckning handlat mat på nätet har varit brist på tillgänglighet och personlighet. Vi är glada och stolta över att lösa dessa problem med att erbjuda ett personligt plock från ett fullt sortiment, där kunden själv har möjlighet att välja sina varor utifrån dennes preferenser i realtid, samt att inte behöva planera när leveransen ska komma. Kunden kan beställa och få sina kassar inom 45 minuter. Nu ser vi fram emot att erbjuda denna tjänst vidare i Sverige och Norden, säger Christopher Heybroek, grundare och vd på Picsmart, i ett uttalande.
Picsmart lanserades 2019, omsatte under 2020 drygt 849 000 kronor och gjorde då även en förlust på 1,8 miljoner kronor.