Podd

Annons
E-handelstrender

Ehandelstrender 150: Nu kommer 80+-arna till nätbutikerna

Smink- och skönhetskedjan Kicks upplever att kunderna över 65 år nu flocka till näthandel. Och de behöver ett tryggt stöd via telefon för att genomföra sina första nätköp. Det räcker inte med livechatt och mejl om 80+-arna ska med.

Ehandelstrender 146

Ehandelstrender 146: Netonnets lyft och utmaningar under corona

Coronapandemin skyndar på omvandlingen av svensk handel. Konkurserna slår ut många etablerade detaljhandelskedjor samtidigt som flera segment inom e-handeln ökar med över 20 procent, enligt E-barometern Q1 2020. Netonnet är en av de omnikanal-aktörer som upplever ett stort lyft under corona.

Carl Helgesson, vd Rankona Mazon

Ehandelstrender 144: Amazons svenska etablering allt närmare

Amazon kommer troligtvis att etablera svensk sajt och lager i Eskilstuna till sommaren. Och svensk handel måste räkna med ökad utländsk konkurrens när kinesiska fabriker och andra etablerade Amazon-säljare använder svenska Amazon för att nå svenska konsumenter.

Ehandelstrender

Ehandelstrender 131: Att försöka förstå kunderna år 2020

Det finns en motsättning mellan konvertering och upplevelse inom e-handeln – att sälja för dagen eller bygga varumärke långsiktigt. För att hitta rätt här gäller det att förstå hur digitaliseringen har förändrat våra beteenden. Idag ska vi försöka förstå kunderna.