Podd

Annons
Ehandelstrender

Ehandelstrender 131: Att försöka förstå kunderna år 2020

Det finns en motsättning mellan konvertering och upplevelse inom e-handeln – att sälja för dagen eller bygga varumärke långsiktigt. För att hitta rätt här gäller det att förstå hur digitaliseringen har förändrat våra beteenden. Idag ska vi försöka förstå kunderna.

Pieter van der Does, Adyen

Ehandelstrender 128: Idén som gjorde Adyen värt 200 miljarder kronor

Adyen är betalföretaget som hanterar betalningar åt internationella företag som Spotify, Netflix och Uber. Genom att bygga ett system från grunden inriktad på riktigt krävande kunder har grundarna skapat ett unikt företag som växte med 40 procent under första halvåret. Adyens börsvärde ligger på astronomiska 200 miljarder kronor.

Ehandelstrender 125: Genvägar till norska och finska nätkunder

För många svenska e-handlare ligger de viktigaste utlandsmarknaderna i Norden. Trots olika valutor, språk är de nordiska marknaderna relativt lätta att etablera sig på. Men det är inte alltid självklart vad som skiljer de olika nordiska marknaderna åt.

Ehandelstrender om Amazon

Ehandelstrender 123: Tystnaden kring Amazons svenska lansering

Vid Black Friday förra året surrade luften av rykten om Amazons etablering i Sverige. Ryktena handlade om anställningsintervjuer och bokning av marknadsföring. Alla hade hört något från en säker källa. Men när vi närmar oss Black Friday i år är det är tyst om Amazon.

Budbee

Ehandelstrender 121: Budbee förändrar kundernas syn på hemleveranser

Budbee är en hemleveransaktör har förändrat hur vi ser på leveranser. Med ambitionen att skapa hemleveranser som kunderna vill ha det och med starka investerare som H&M gruppen och Kinnevik har Budbee på fem år byggt upp en logistikapparat som når 25 miljoner människor i Sverige, Finland, Danmark och Nederländerna.