Podd

Annons

E-commerce Success #33 Blugiallo om marknadsföring och digitalisering

I detta avsnitt träffar vi Alexander Moström från företaget Blugiallo som säljer måttsydda kläder till män av hög kvalité. Blugiallo har showroom i Stockholm och Borås som de använder för att knyta till sig kunderna med traditionell måttagning och personlig service i världsklass. De kämpar nu med en lösning för att digitalisera denna process och har nyligen lanserat en helt ny tjänst för digital måttagning.

E-commerce Success #32: Flowlife växte med 300% när de satsade på E-handel

I detta avsnitt träffar vi Lucas Wasniewski som tillsammans med tre kompisar grundade företaget Flowlife, som säljer produkter för återhämtning och träning. De startade Flowlife 2016 med en batteridriven massagekudde som första produkt. Tanken var att främst sälja denna genom att närvara på event och marknader. När pandemin slog till så utmanades dock kompisarnas plan och de bestämde sig för att satsa fullt ut på e-handel – något som visade sig bli en riktig framgångssaga.

Retailpodden #37 Paradiset – Kampen för bättre hälsa och matchen mot jättarna

Han kallar sig själv frustrationsentreprenör med en stark problemlösningsförmåga och det är en väldigt passande beskrivning av Johannes Cullberg, VD och grundare av Paradiset – en matvaruaktör som helt klart sticker ut i mängden. Han har fört en tuff kamp mot livsmedelsbranschen och trots att han slagits ner har han alltid rest sig och kommit tillbaka.

Pingis Hadenius

Framtidens E-Handel #40: Pingis om framgång och motgång

Entreprenören Pingis Hadenius gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om starten till hennes långa entreprenörsresa. När borde man ta in kapital i sitt bolag? Och vad är vett och etikett när man kontaktar mentorer? Ta del av Pingis spännande tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel.

Amanda MkKee, Inika Superfoods

Framtidens E-Handel #33: Så får du proof of concept innan lansering

Hur går man tillväga för att testa en ny idé, ett helt nytt varumärke, och produkter som ännu inte finns, innan man ens lanserat sin e-handel? Entreprenören Amanda McKee gästar veckans avsnitt av Framtidens E-Handel och berättar om sin tid på Unilever, och hur hon kom in på att starta ett eget varumärke inom foodtech.

Staffan Mörndal, Verdane

Framtidens E-Handel #32: Värdedrivare inom e-handel

Staffan Mörndal, partner på Verdane, gästar podcasten Framtidens E-Handel och berättar om sin uppväxt och hur han redan som ung investerade i aktier. Vad är riskkapital, vart kommer pengarna ifrån, och hur väljer riskkapitalbolag företag att investera i? Finns det riskkapitalbolag som går under när de inte presterar tillräckligt bra avkastning? Hur har klimatet inom growth equity förändrats den senaste tiden? Vilka bolag investerar Verdane i, hur värderas bolagen, och vilka är värderingsdrivarna inom e-handel?