Annons

Framtidens E-Handel #15: Så lyckas du med live video shopping

I början av 2020 lämnade Emma Lythell över ledarskapet för sin performance marketing agentur Dot Sure, för att på heltid jobba på det omtalade liveshopping bolaget Bambuser. Sedan dess har Bambuser mångdubblat sin aktiekurs, och rullat ut sin SAAS-lösning för liveshopping globalt. I veckans avsnitt av podcasten Framtidens E-handel går vi igenom vad liveshopping är för något, hur fenomenet kommer att utvecklas kommande år, och vilka faktorer som gör liveshopping framgångsrikt för varumärken och återförsäljare.

Framtidens E-handel, Sveriges största podcast inom e-handel, gästas denna vecka av Emma Lythell på Bambuser. I podcasten tar Emma upp några konkreta exempel på framgångsrika liveshopping sessioner, och diskuterar vad man ska tänka på för att lyckas med liveshopping. Hur effektivt är det för att bygga sitt varumärke och driva försäljning? Vilka nyckeltal kan man förvänta sig? Vad är de bästa råden, och vilka är de vanligaste misstagen? Vad är det som händer bakom kameran, och varför Kina ligger så långt före i utvecklingen av liveshopping? Vilka typer av produkter passar bäst, och hur ser man till att inte tappa tittare under livesändningen? Hur driver man tittare till sin egen liveshopping session? Allt detta får du svar på i veckans avsnitt av Framtidens E-handel!



Värd: Björn Påhlman Spenger

Medverkande: Emma Lythell, Bambuser

Nya avsnitt: Varje fredag kl. 06:00

Mer info: www.framtidensehandel.se


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!