Annons

Ehandelstrender: 2AM Club satsar på exklusiva varor i begränsade upplagor

2AM club säljer exklusiva varor i begränsade upplagor som sneakers, klockor och vintage-kepsar. Det är marknader som fungerar väldigt annorlunda i jämförelse med traditionell e-handel. Exklusiva sneakers är inköps-botarnas, marknadsplatsernas och nätforumens värld och kunderna är hängivna samlare.

Större delen av 2AM Clubs försäljning sker via Instagram och de bygger förtroende hos kunderna i sociala medier. Samtidigt ställer momsreglerna till det när man köper in produkter från privatpersoner.

 
I detta avsnitt av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Robert Malky och Christian Melin, grundarna av 2AM Club. Entreprenörerna lärde känna varandra när den då 18-åriga Robert inte hade betalt lokalhyran till hyresvärden Christian. Istället för vräkning blev det affärsdiskussioner och sänkt hyra.
 

2AM Club säljer sneakers som kostar upp till 50 000 kronor, även om de mest populära modellerna ligger runt ett par tusenlappar. Men att sälja via Instagram har varit arbetsamt med mycket manuellt arbete, men 2AM Club har arbetat på sina processer för att minska ner på administration och lanserade en traditionell nätbutik i somras.
 

Vid sidan om Instagram har marknadsplatsen Etsy varit en bra kanal för vintage-accessoarer och kläder. Deras nätbutik har bara ett par månader på
 

Lyssna också på Hatstore lockas av utmanande marknader