Retailpodden: 74. Jonas Borglin – Turnpike / Kundservice 2.0
Det handlar inte längre om kampen mellan e-handel och den fysiska butiken... E-handeln har utvecklats i ett rasande tempo; från att bara ha bilder på produkter och en köpknapp, till algoritmer, AI, virtuell shopping och snart kanske allt kopplas samman i Metaverse.
Om vi då vänder blicken mot den fysiska handeln. Här har utvecklingen stått relativt stilla och i vissa hänseenden till och med backat. Visserligen finns det många snygga koncept, men i dagens gig-ekonomi så är det allt svårare att hitta personal som faktiskt kan och känner för sin produkt. Så hur ska vi få tillbaka den fysiska butikens status?
Share article:
Idag ska vi få träffa Jonas Borglin, VD på Turnpike Group. Turnpike erbjuder tjänster som kopplar samman personal och kund i rätt tid, rätt plats och med rätt kompetens och därmed sänkt en rejäl tröskel mellan kund och personal. Deras bärbara teknik ger information i realtid till personal ute i butiker, fabriker och hotell. Är det här tjänsten som ska rädda fysiska handeln?