Annons

Retailpodden: 74. Jonas Borglin – Turnpike / Kundservice 2.0

Det handlar inte längre om kampen mellan e-handel och den fysiska butiken... E-handeln har utvecklats i ett rasande tempo; från att bara ha bilder på produkter och en köpknapp, till algoritmer, AI, virtuell shopping och snart kanske allt kopplas samman i Metaverse. Om vi då vänder blicken mot den fysiska handeln. Här har utvecklingen stått relativt stilla och i vissa hänseenden till och med backat. Visserligen finns det många snygga koncept, men i dagens gig-ekonomi så är det allt svårare att hitta personal som faktiskt kan och känner för sin produkt. Så hur ska vi få tillbaka den fysiska butikens status?

Idag ska vi få träffa Jonas Borglin, VD på Turnpike Group. Turnpike erbjuder tjänster som kopplar samman personal och kund i rätt tid, rätt plats och med rätt kompetens och därmed sänkt en rejäl tröskel mellan kund och personal. Deras bärbara teknik ger information i realtid till personal ute i butiker, fabriker och hotell. Är det här tjänsten som ska rädda fysiska handeln?