Annons

Influencer Marketing Talks | Boots framgångsrecept för en lyckad transformation – från traditionell till cool

I veckans avsnitt pratar vi med Pete Markey, CMO på brittiska Boots, om företagets transformationsresa - från en traditionell apotekskedja till ett coolt digitalt beauty brand.

Boots grundades år 1849 och det är idag ett av världens mest välkända och hyllade skönhetsvarumärken. Men i en värld som blir allt mer digital, hur ska man som ett traditionellt varumärke säkerställa att man hänger med i nya konsumentbeteenden och trender för att förbli relevant gentemot sin målgrupp - samtidigt som man inte avviker från sin varumärkesidentitet och arv?

I veckans avsnitt pratar vi med Pete Markey, CMO på brittiska Boots, om företagets transformationsresa - från en traditionell apotekskedja till ett coolt digitalt beauty brand.

Vi pratar om:

  • Hur Boots jobbar med att bygga preferens och top of mind awareness hos målgruppen
  • Varför influencer marketing spelar en allt större roll i Boots mediemix
  • “The Love Island effect”

Om podcasten:

Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och framstående personer från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.

Medverkande: Peter Markey, CMO på Boots UK och Sanna Ödmark, Cure Media
Producent: Cure Media