Annons

Influencer Marketing Talks | Därför investerade Equip Capital i Cure Media

Är du en marknadschef som fortfarande inte är helt övertygad om vilken väsentlig roll influencer marketing spelar i det moderna medielandskapet? Som fortfarande anser att TV är det mest effektiva sättet för att nå fram genom bruset? Eller kämpar du med att övertyga styrelsen om att influencer marketing bör utgöra en större del av er mediemix? Oavsett svaret på ovan så är veckans avsnitt något för dig.

Den här veckan gästas vi av Sverre Flåskjer, Managing Partner och grundare av Equip Capital, ett nordiskt private equity-bolag som år 2021 köpte in sig i Cure Media. Med en gedigen bakgrund inom marknadsföring, finans och konsultvärlden ger Sverre oss sin syn på de stora skiftena i konsumentmarknadsföring som har ägt rum under de senaste åren.

Vi får också höra varför Sverre anser att influencer marketing är ett måste i mediemixen för att varumärken ska lyckas idag och hur denna starka övertygelse fick honom och teamet på Equip Capital att vilja investera i Cure Media.

Om podcasten:

Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och framstående personer från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.

Medverkande: Sverre Flåskjer, Equip Capital & Sanna Ödmark, Cure Media
Producent: Cure Media