Annons

E-commerce Success #26: De byggde sin e-handel med Facebook och Instagram

I detta avsnitt träffar Jonny Rosengren, Amar Singh som är en av delägarna till The Watch Stand. Detta imponerade bolag bygger hela sin verksamhet genom att använda sociala medier som sin huvudsakliga plattform.

Ehandel Network: Ett medlemskap för dig som arbetar i e-handelsbranschen. Läs mer här.

Amar arbetade tidigt med Facebook som plattform och valet att använda sociala media vid lansering av deras produkter kom naturligt för företaget. I detta avsnitt får du höra allt om strategier för sociala medier, användande av 3PL-lager, inköp från Kina och juridiskt mönsterskydd. Amar har på kort tid samlat på sig erfarenheter från alla dessa områden. Ska du starta e-handel från grunden så får du här ett riktigt superavsnitt.

Amar ger även 4 bra råd till e-handlare som vill växa sin verksamhet

  1. Gör det enkelt. Välj lätta lösningar när du startar och kör igång istället för att vänta ut den perfekta lösningen.
  2. Think big, act small. Var snabbrörlig och testa och se vad som fungerar. Testa och gör om längst med vägen.
  3. Satsa på paid ads. Har du inget sälj så kommer du inte att sälja, så satsa på att synas.
  4. Våga fråga om hjälp. Var inte rädd för att fråga andra. Många har erfarenhet vilket du tjänar mycket på att lära dig av.

Lyssna på podden där poddar finns för mer inspiration och tips kring framgångsrik e-handel.

Medverkande: Amar Singh
Podcastvärd: Jonny Rosengren
Producent: E-commerce Recruit - rekrytering inom e-handel

Länk till avsnittet: https://www.ecommercerecruit.se/e-commerce-success/

Spelare


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!