Annons

Ehandelstrender: Flowlife gör allt för kunderna

Flowlife är ett produktbolag med stort fokus på kundupplevelsen. Till den grad att de tagit fram särskilda kartor för att de träningstokiga anställda ska kunna springa ut leveranser i Stockholmsområdet efter arbetsdagens slut. Och grundaren och vd-n Lucas Wasniewski, drar sig inte för att själv leverera på julafton. När Flowlife närmar sig 80 miljoner kronor i omsättning i år har man tittat på sina processer på samma sätt som riskkapitalister tittar på potentiella investeringar och stärkt upp bolaget kompetensmässigt.

I detta avsnitt av Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Lucas Wasniewski, vd för Flowlife, som han grundade tillsammans med tre vänner 2016.

Flowlife är ett produktbolag som lägger stor omsorg kring att utveckla egna kvalitetsprodukter för återhämtning inom sport. Flowlife lanserade först en sladdlös massagekudde och senare har sortimentet breddats med bland annat en ikonisk massagepistol som idag används av idrottsstjärnor som fotbollsspelaren Mbappe´.

Flowlife räknar med att sälja för 80 miljoner i år, vilket är en uppbromsning med tanke på att de normalt fördubblar sin omsättning per år. Men uppbromsningen har varit en möjlighet att arbeta igenom sina processer istället för att lägga mycket tid på nyanställningar.

Deras egna nätbutik står för 70 procent av försäljningen, men de jobbar även med stora återförsäljare och deltar mycket i stora idrottsevenemang. Logistiken lades tidigt ut på Fulfillmentlösningen Shelfless från Bring för att slippa använda förmiddagarna till att packa paket.