Annons

Influencer Marketing Talks | Fördelarna med en 360° influencer marketing-strategi

Att ha en 360 strategi för din influencer marketing är en nyckel för att arbeta tids- och kostnadseffektivt med det content som influencers genererar för ditt varumärke. Det är därför något som kommer bli allt viktigare under 2023 när vi tittar på hur dagens konsumenter vill ta till sig marknadsföring.

Om vi säger att du kan multiplicera effekten av din influencer marketing - vad säger du då?

Genom att använda innehållet som influencers skapar genom fler marknadsföringskanaler än på sociala medier så har du ett kostnads- och tidseffektivt sätt att möta efterfrågan på autentiskt och relevant peer-to-peer content. Här pratar vi inte endast sociala medier, utan på din hemsida, i performance marketing, i dina nyhetsbrev, i butik och i utomhusreklam - bara fantasin sätter gränser.

Vi pratar om:

  • Hur du implementerar en 360-strategi för din influencer marketing
  • Varför skalning av peer-to-peer-innehåll är en framgångsfaktor för framtiden
  • Konkreta exempel på hur 360 kan se ut i olika marknadsföringskanaler

Om podcasten:

Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och framstående personer från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.

Medverkande: Sanna Ödmark & Frida Ekholm, Cure Media
Producent: Cure Media