Annons

E-commerce Success Hudoteket – först ut med professionell hudvård och skönhetsprodukter på nätet

De var först ut med professionell hudvård och skönhetsprodukter på nätet under 90-talet och de driver än idag en framgångsrik salong och E-handel på samma tema. I podcasten E-commerce Success hör du Andrea Olofsson, som är bolagets VD, om hur det är att arbeta i ett varmt familjeföretag och om hur de lyckats bygga upp och bygga vidare på ett framgångsrikt företag.

I detta avsnitt träffar vi Andrea Olofsson som är VD på familjeföretaget Hudoteket. Bolaget startade som en salong i Jönköping redan 1972 och de har även funnits online sedan slutet på 90-talet då de var först i Sverige med att sälja professionell hudvård och skönhetsprodukter på nätet. De har idag en lojal kundbas med en stor andel återkommande kunder som handlar av bolagets drygt 4000 produkter. Idag omsätter bolaget imponerande 52 miljoner kronor. I intervjun berättar Andrea om hur det är att arbeta i ett varmt familjeföretag och om hur de lyckats bygga upp och bygga vidare på ett framgångsrikt företag.

Andrea har vuxit upp på salongen men har även alltid haft en förkärlek till text och innehåll. Efter utbildning och efter att ha arbetat några år på Nelly, där hon blev chefredaktör för Nelly Magazine, kom hon 2013 tillbaka till Hudoteket för att på heltid fokusera på marknadsföringen. Hennes initiala fokusområden var att fortsätta att stärka deras blogg, som går under namnet Skönhetssnack, samt och utveckla deras nyhetsbrev. Andrea växte sedan i organisationen och efterhand som att e-handeln växte blev det naturligt att hon även tog över stafettpinnen som bolagets VD.

Medverkande: Andrea Olofsson
Podcastvärd: Jonny Rosengren
Producent: E-commerce Recruit - rekrytering inom e-handel