Annons

Framtidens E-Handel #14: Influencer marketing på NA-KD

Monique Sümeghy är talangen från Australien som började på NA-KD när bolaget var tre månader gammalt med några få miljoner i årsomsättning. Som Head of Influencer Brand Collaborations ansvarade hon för alla stora influencer-samarbeten tills att NA-KD redan fyra år senare nådde miljardomsättning.

I veckans avsnitt av podcasten Framtidens E-Handel får vi höra unika detaljer om hur det var att arbeta på NA-KD under bolagets tidigare år, och vilken roll grundaren Jarno Vanhatapio spelat för bolagets framgång. Monique går igenom vilka förändringar som influencer marketing har genomgått de senaste fem åren, samt vilken process hon rekommenderar för att man ska bedriva influencer marketing på ett framgångsrikt sätt. Ett djupgående avsnitt som i detalj avslöjar NA-KD´s unika tillvägagångssätt för att bedriva influencer marketing i stor skala. Vi får höra hur man kategoriserar influencers, hur ett samarbete skiljer sig åt beroende på influencerns storlek, vilka nyckeltal man ska mäta, och varför man inte ska jobba med “potential reach”. Monique berättar slutligen även om de vanligaste misstagen som man gör när man bedriver influencer marketing, och vilka som är de största möjligheterna inom detta just nu. Missa inte veckans avsnitt av Framtidens E-handel!



Värd: Björn Påhlman Spenger

Medverkande: Monique Sümeghy, tidigare NA-KD, numera Brand Influence

Nya avsnitt: Varje fredag kl. 06:00

Mer info: www.framtidensehandel.se


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!