Annons

E-commerce Success #51: Influencer Marketing som tillväxtstrategi med Skincity och Cure media

Denna gång intervjuar jag Sam Foroozesh, VD och medgrundare till Cure Media och Sabrina Pålsson Leuenberger som är Global Head of Digital Marketing på Skincity.

I detta avsnitt kör vi en specialare om Influencer Marketing. Med oss i intervjun har vi Sam Foroozesh som är VD och medgrundare till Cure Media och Sabrina Pålsson Leuenberger som är Global Head of Digital Marketing på Skincity. Skincity har tillsammans med Cure Media under en tid arbetat med förändring av mediemixen från TV till just influencer marketing vilket gett influencer en central roll i deras tillväxtstrategi.

I avsnittet fokuserar vi på fördelar och nackdelar med en influencer marketing strategi, vilket roll influencer marketing kan ha i mediemixen och hur det spelar in i övriga marknadskanaler. Vi tittar även på olika strategier för influencer marketing, hur man kan använda UGC i olika kanaler, vilket budget man bör ha, om man ska fokusera på stora eller små influencers och vad som krävs för att det ska ge någon effekt på omsättningen och varumärkeskännedomen.

Medverkande: Sam Foroozesh och Sabrina Pålsson Leuenberger
Podcastvärd: Jonny Rosengren
Producent: E-commerce Recruit