Annons

E-commerce Success #24: Influenser och bra betyg byggde möbelbutiken på nätet

Tillsammans med Jacob, en av ägarna till Byggmax, startade Ludvig 2011 möbelföretaget Sweef. De startade verksamheten med att sälja två modeller av bäddsoffor, för 3 respektive 4000 kronor. Primär försäljningskanal initialt var Blocket, men idag är det word-of-mouth som fungerar absolut bäst för att sälja bolagets möbler. De ser tydliga trender i försäljningen inom samma grannområde och ibland på samma gata.

I detta avsnitt träffar vi Ludvig Ungewitter CEO och grundare till möbelföretaget Sweef. Ludvig har en lång erfarenhet av e-handel och var den som startade Byggmax e-handel och såg till att de kom igång med digitaliseringen av verksamheten.

Tillsammans med Jacob, en av ägarna till Byggmax, startade Ludvig 2011 möbelföretaget Sweef. De startade verksamheten med att sälja två modeller av bäddsoffor, för 3 respektive 4000 kronor. Primär försäljningskanal initialt var blocket, men idag är det word-of-mouth som fungerar absolut bäst för att sälja bolagets möbler. De ser tydliga trender i försäljningen inom samma grannområde och ibland på samma gata.

De är måna om att ta betalt och tar även alltid ut en fraktavgift vid både köp och retur. Företaget har vuxit kraftigt de senaste åren och gick 2020 upp från tidigare 62 miljoner i omsättning upp till 95 miljoner kronor. Främst säljer de genom influensers och genom nöjda kunder som gör företaget väldigt höga betyg.

Lyssna på avsnittet här eller där poddar finns.

Länk till avsnittet: https://www.ecommercerecruit.se/e-commerce-success/

Spelare

Medverkande: Ludvig Ungewitter
Podcastvärd: Jonny Rosengren
Producent: E-commerce Recruit - specialist på e-handelskompetenser

 


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!