Annons

Ehandelstrender 141: Liveshopping online het trend i coronatider

I tider av social distansering har liveshopping online blivit den hetaste trenden. Eller är det bara trötta tv-shop i budgetformat.

Flera svenska e-handlare som Lyko, Starting, NA-KD, Caia Cosmetics och Apotea satsar nu på liveshopping online där säljare förevisar produkter live medan kunderna kan interagera via chatt. Liveshoppen sker ofta i samarbete med influensers.

I avsnitt 141 samtalar programledare Urban Lindstedt med Martin Edenström, Stockholmschef för konsultbolaget Consid och bloggare hos Resumé och MKSE.com samt Kristian Arvidsson, vd på e-handelspattformen Carismar.

Även agumentet reality, virtuella objekt i kundernas egen miljö via mobilen, kan också få ett uppsving i den sociala distanseringens tidevarv.

Vi pratar också om herrekiperingskedjan John Henrics kriserbjudande som räddade deras onlineförsäljning för mars månad. Kanske borde fler använda humor och sina chefer som kalsongmodeller i dessa svåra tider.

I en tid med behov av radikala lösningar pratar vi om hur snabbt en detaljhandlare kan lansera en ny e-handel från idé till lanserad nätbutik. Den största bromsklossen handlar ofta om kommunikation mellan leverantören och detaljahandlaren.


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!