Annons

Influencer Marketing Talks Marknadsföring mot millennials

Millennials utgör den största konsumentgruppen i världen och mycket har förändrats under de senaste åren. Visste du till exempel att mer än 62% av millennials idag är föräldrar, vilket motsvarar en ökning med nästan 20% på bara tre år?

Det faktum att millennials mognar och får nya behov och intressen är en av många saker som företag måste vara medvetna om när de utformar sina marknadsföringsstrategier gentemot dessa personer. I veckans avsnitt går Sanna och Frida igenom fyra nyckelfaktorer som marknadsförare bör ta hänsyn till när de riktar sig till millennials, nu och framåt.

Till exempel…

  • På vilka sociala plattformar millennials spenderar mest tid
  • Vikten av peer-to-peer-marknadsföring
  • Varför mångfald och inkludering är extra viktigt för millennials

Om podcasten:

Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och framstående personer från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.

Medverkande: Sanna Ödmark och Frida Ekholm, Cure Media
Producent: Cure Media