Annons

Influencer Marketing Talks Marknadsföringsstrategin för en ideell organisation – vad kan vi lära oss?

Hur skiljer sig marknadsföringsstrategin för en ideell organisation jämfört med ett vanligt kommersiellt företag och vad kan vi marknadsförare lära oss av dessa?

I veckans avsnitt bjuder vi för första gången in en NGO till studion för att diskutera det rådande marknadsläget och vad företag kan göra för att sticka ut från mängden. Med oss har vi Johnny F Kroneld, Head of Unit Marketing & Events på Barncancerfonden.

Vi pratar om:

  • Varför enkla budskap och riktigt bra storytelling är nyckeln till att nå fram genom bruset
  • Marketing mix modeling och hur det kan hjälpa marknadsförare att satsa på rätt kanaler /li>
  • Framtidens mediemix

Om podcasten:

Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och framstående personer från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.

Medverkande: Johnny F Kroneld, Head of Unit Marketing & Events på Barncancerfonden och Sanna Ödmark, Cure Media
Producent: Cure Media