Search
Close this search box.
ANNONS

Preferens: Den Saknade Pusselbiten

Influencer Marketing Talks E90 (Cover)
imtalks

Dela artikeln:

I veckans avsnitt gรถr vi en djupdykning i preferensmarknadsfรถring och varfรถr detta kan vara din genvรคg genom marknadsfรถringstratten.


ANNONS

Mรฅnga bolag investerar idag en stor del av sin marknadsfรถringsbudget pรฅ performance marketing - det vill sรคga kanaler som driver konvertering och fรถrsรคljning lรฅngt ner i tratten. Vad mรฅnga missar รคr att bygga upp en stark varumรคrkespreferens, nรฅgot som รคr kritiskt fรถr att sticka ut ur mรคngden och vinna mรฅlgruppen i ett konkurrensutsatt medielandskap. Detta gรถr att de behรถver lรคgga รคnnu mer pengar i sina performance-kanaler.

Ett exempel รคr att Asos VD nyligen gick ut och skyllde bolagets minskade kundfรถrvรคrv pรฅ det faktum att de investerat fรถr mycket av marknadsbudgeten (80%) i performance-kanaler framfรถr mer lรฅngsiktiga, varumรคrkesbyggande aktiviteter.

I veckans avsnitt gรถr vi en djupdykning i preferensmarknadsfรถring och varfรถr detta kan vara din genvรคg genom marknadsfรถringstratten. Vi diskuterar strategier och taktiker fรถr att bygga varumรคrkespreferens och berรคttar varfรถr influencer marketing kan vara ett kraftfullt verktyg.

Vi pratar om:

  • Varfรถr preferens รคr den saknade pusselbiten
  • 3 viktiga element nรคr du ska bygga varumรคrkespreferens 2023
  • Exempel pรฅ starka preferenskanaler

Om podcasten:

Influencer Marketing Talks รคr en av Sveriges ledande marknadsfรถringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsรฅgs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag slรคpper vi ett nytt avsnitt pรฅ ca 15 minuter med รคmnesexperter och framstรฅende personer frรฅn ledande retail- och ehandelsbolag sรฅsom Zalando, Kappahl, Ellos, Lorรฉal och Adidas.

Medverkande: Frida Ekholm och Sanna ร–dmark, Cure Media
Producent: Cure Mediaย 

Dela artikeln: